lördag 27 januari 2007

För 3 år sedan satt jag och bläddra i tidningen efter roliga kurser eller utbildningar! Mina ögon tog fasta på en floristutbildning som skulle starta ett halvår senare. Va tusan tänkte jag, så beställde jag hem en ansökan!!!
På den vägen är det, nu har jag jobbat som florist i lite mer än 2 år och jag bara älskar mitt yrke. Att få jobba med vackra doftande levande blommor och vara kreaktiv hela dagarna gör mig lycklig! Innan jag började min utbildning hade jag aldrig tänkt mig att jag skulle bli florist, jag visste att jag ville skapa men inte med blommor. Är så lycklig över att jag vågade hoppa på något jag aldrig varit i kontakt med förut. Just do it!!!
Jag får se så mycket underbart hela dagarna så jag tänkte att jag skulle börja dela med mig till er där ute som tycker som jag.... Att det är underbart med prunkande planteringar, frasiga tulpaner, doftande rosor, knastrande vårlökar, fyllda pioner, spröda ranunklar och underbara buketter....!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Camilla....själv är jag i en liknande situation...jag var trött på mitt jobb som lagerarbetare och sa upp mig och sökte in på en florist linje och nu har jag gått en termin jätte kul, men mycket kvar att lära mig...men så kul att hitta din sida och få kreativitet ifrån....kram